- Köpa på auktion
- Öppettider
- Behöver jag registrera mig?
- Så här bjuder du
- Lägsta möjliga bud
- Hur högt ska jag bjuda?
- Maxbud - Automatisk budbetjänt
- 5-minutersregeln
- Vilka är budstegen?
- Kostar det något att lägga ett bud?
- Hur mycket tillkommer i provision och avgifter?
- Vad gäller för betalning och avhämtning?
- Följerätt
- Hur kan jag betala?
- Kan jag ångra ett bud?
- Vad gör jag om varan är skadad trots att det inte framgick av varken bilden eller texten?
- Fullmakt för ombud
- Utlämningsställen
- Transportörer
- Glömt login
- Bli kund
- Personuppgiftspolicy
- Köpevillkor
- Sökordsbevakning
För att säkerställa systemets integritet går det inte att helt dra tillbaka ett bud efter att det registrerats. Om du lagt ett maxbud som prisnivån inte hunnit upp till, kan kundtjänst hjälpa dig att sänka budet till lägsta möjliga bud. Skulle någon lägga ett högre bud efter det kommer du förlora budgivningen. Kontakta kundtjänst på plats eller via telefon.
I de fall där du som köpare är konsument har du ångerrätt i enlighet med Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vill du åberropa din ångerrätt avseende ett köp behöver du meddela oss inom den ångerfrist som löper under fjorton dagar från och med den dag du får det köpta föremålet i din eller ditt ombuds besittning. Meddelande om ångrat köp ska innehålla föremålets föremålsnummer samt ditt kundnummer, och lämnas till Metropol via e-post till info@metropol.se. Köparen ska använda samma mailadress som finns registrerad på kundnumret. Köparen kan även använda sig av Metropols ångerblankett. Efter ångrat köp ska inom fjorton dagar returnera föremålet till oss. Retur får inte ske mot postförskott.
I de fall där du som köpare är konsument har du ångerrätt i enlighet med Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vill du åberropa din ångerrätt avseende ett köp behöver du meddela oss inom den ångerfrist som löper under fjorton dagar från och med den dag du får det köpta föremålet i din eller ditt ombuds besittning. Meddelande om ångrat köp ska innehålla föremålets föremålsnummer samt ditt kundnummer, och lämnas till Metropol via e-post till info@metropol.se. Köparen ska använda samma mailadress som finns registrerad på kundnumret. Köparen kan även använda sig av Metropols ångerblankett. Efter ångrat köp ska inom fjorton dagar returnera föremålet till oss. Retur får inte ske mot postförskott.